INR 40,068/- Refunded To Ms Bhawana From Flipkart India Private Limited For Her Google Pixel 7a.

This is the story of Miss Bhawana, who purchased a Google Pixel 7a 128 GB mobile phone from the opposing party Flipkart India Private Limited for INR 40068/-. Miss Bhawana discovered that the device was defective after receiving it, so she chose to return it and receive her money back. Miss Bhawana requested that the product be returned multiple times with a replacement facility, but the product was not picked up by the opposing party for a refund or replacement.

Miss Bhawana filed numerous complaints requesting more information about the refund or replacement, but the opposing party never responded with a solution. After exerting considerable effort on her part and observing that the opposing party had failed to resolve the issue of Miss Bhawana, which she had repeatedly notified. Miss Bhawana attempted to communicate several times but received no response from the opposing party other than disappointment.

Miss Bhawana approached Consumer Chanakya after having had enough of them. The team at Consumer Chanakya understood her situation and then went to assist her. After taking the matter and escalating it to the opposing party, as well as conducting numerous follow-ups and continuous communication, we resolved the matter for Miss Bhawana online by requiring the opposing party to accept the return of the damaged product and refund the amount of INR 40,068/-.

The Consumer Chanakya team congratulates Miss Bhawana on her success and thanks her for her faith in us. Consumer Chanakya also appreciates the cooperation of the opposing party, Flipkart India Private Limited.

As an organization, Consumer Chanakya deals with consumer complaints and communication issues; However, we do not make big promises or commitments regarding the outcome or success of the case as it varies from case to case. We are successful because we have a proven track record, an experienced legal team and past experience of working on similar cases, all of which contribute to the resolution of consumer matters.

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यह मिस भावना की कहानी है, जिन्होंने प्रतिद्वंद्वी पार्टी फ्लिपकार्ट इंडिया प्राइवेट लिमिटेड से 40068/- रुपये में Google Pixel 7a 128 जीबी मोबाइल फोन खरीदा। डिवाइस प्राप्त करने के बाद मिस भावना को पता चला कि उपकरण ख़राब है, इसलिए उन्होंने इसे वापस करने और अपने पैसे वापस पाने का फैसला किया। मिस भावना ने अनुरोध किया कि उत्पाद को प्रतिस्थापन सुविधा के साथ कई बार लौटाया जाए, लेकिन उत्पाद को रिफंड या प्रतिस्थापन के लिए विरोधी पक्ष द्वारा नहीं उठाया गया।

मिस भावना ने रिफंड या प्रतिस्थापन के बारे में अधिक जानकारी का अनुरोध करते हुए कई शिकायतें दर्ज कीं, लेकिन विरोधी पक्ष ने कभी भी समाधान का जवाब नहीं दिया। अपनी ओर से काफी प्रयास करने और यह देखने के बाद कि विरोधी पक्ष मिस भावना के मुद्दे को हल करने में विफल रहा है, जिसे उन्होंने बार-बार सूचित किया था। मिस भावना ने कई बार संवाद करने का प्रयास किया लेकिन विरोधी पक्ष से निराशा के अलावा कोई प्रतिक्रिया नहीं मिली।

बहुत कुछ होने के बाद मिस भावना ने कंज्यूमर चाणक्य से संपर्क किया। कंज्यूमर चाणक्य की टीम ने उसकी स्थिति को समझा और फिर उसकी सहायता के लिए आगे बढ़ी। मामले को उठाने और इसे विरोधी पक्ष तक पहुंचाने के बाद, साथ ही कई फॉलो-अप और निरंतर संचार करने के बाद, हमने विरोधी पक्ष को क्षतिग्रस्त उत्पाद की वापसी स्वीकार करने और राशि वापस करने की आवश्यकता के द्वारा मिस भावना के लिए मामले को ऑनलाइन हल किया। INR 40,068/-.

कंज्यूमर चाणक्य टीम मिस भावना को उनकी सफलता पर बधाई देती है और हम पर विश्वास करने के लिए उन्हें धन्यवाद देती है। कंज्यूमर चाणक्य विरोधी पक्ष फ्लिपकार्ट इंडिया प्राइवेट लिमिटेड के सहयोग की भी सराहना करता है।

एक संगठन के रूप में, कंज्यूमर चाणक्य उपभोक्ता शिकायतों और संचार मुद्दों से निपटता है; हालाँकि, हम मामले के नतीजे या सफलता के संबंध में बड़े वादे या प्रतिबद्धता नहीं करते हैं क्योंकि यह हर मामले में भिन्न होता है। हम सफल हैं क्योंकि हमारे पास एक सिद्ध ट्रैक रिकॉर्ड, एक अनुभवी कानूनी टीम और इसी तरह के मामलों पर काम करने का पिछला अनुभव है, जो सभी उपभोक्ता मामलों के समाधान में योगदान करते हैं।

Consumer Chanakya

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