INR 2,999/- Refunded To Miss Sabreen From Azent Overseas Education Private Limited For Her Classes.

This is the story of Miss Sabreen, whose concern is that she attended an IELTS boot camp run by the opposing party (Azent Overseas Education Private Limited). The opposing party stated that if Miss Sabreen wishes to attend the classes, she must pay INR 2,999/-. Miss Sabreen agreed to pay the same amount and did so using Google Pay. After that, when the opposing party began the classes and Miss Sabreen arrived, she noticed that the video was not clear due to the issue with them. Miss Sabreen makes a request to the opposing party for previously recorded videos.

The opposing party sent the previous class recommended videos, and Miss Sabreen was unable to comprehend what was happening in the videos. Miss Sabreen then emailed the opposite party to request a refund because she was dissatisfied with the opposite party’s services, but she received no response. Despite Miss Sabreen’s repeated notifications, the opposing party did not heed her request.

Miss Sabreen attempted to communicate with the opposing party several times but received no assistance or a refund in response to her concern. Miss Sabreen approached Consumer Chanakya after having had enough of them. Team Consumer Chanakya took her matter and began working on it after escalating it to the opposite party. After doing rigorous follow-ups with the opposite party and with continuous communication, we got the online resolution for Miss Sabreen by having the opposite party refund her full amount INR 2,999/-.

Team, Consumer Chanakya, and Azent Overseas Education Private Limited are grateful for Miss Sabreen’s unquestionable trust in us.

Consumer Chanakya, as an organization, deals with consumer complaints and communication issues; However, we do not make big promises or commitments regarding the outcome or success of the case as it varies from case to case. We are successful because we have a proven track record, an experienced legal team and past experience of working on similar cases, all of which contribute to the resolution of consumer matters.

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यह मिस सबरीन की कहानी है, जिनकी चिंता यह है कि उन्होंने विरोधी पार्टी (एजेंट ओवरसीज एजुकेशन प्राइवेट लिमिटेड) द्वारा संचालित आईईएलटीएस बूट कैंप में भाग लिया था। विरोधी पक्ष ने कहा कि यदि मिस सबरीन कक्षाओं में भाग लेना चाहती है, तो उसे 2,999/- रुपये का भुगतान करना होगा। मिस सबरीन उतनी ही राशि का भुगतान करने के लिए सहमत हो गईं और उन्होंने Google Pay का उपयोग करके ऐसा किया। इसके बाद जब विरोधी पक्ष ने कक्षाएं शुरू कीं और मिस साबरीन पहुंचीं तो उन्होंने देखा कि उनके साथ हुए विवाद के कारण वीडियो स्पष्ट नहीं है. मिस सबरीन विरोधी पक्ष से पहले से रिकॉर्ड किए गए वीडियो के लिए अनुरोध करती है।

विरोधी पक्ष ने पिछली कक्षा के अनुशंसित वीडियो भेजे, और मिस सबरीन समझ नहीं पा रही थीं कि वीडियो में क्या हो रहा है। इसके बाद मिस सबरीन ने विपरीत पक्ष को ईमेल करके धन वापसी का अनुरोध किया क्योंकि वह विपरीत पक्ष की सेवाओं से असंतुष्ट थी, लेकिन उसे कोई प्रतिक्रिया नहीं मिली। मिस सबरीन की बार-बार सूचना देने के बावजूद, विरोधी पक्ष ने उनके अनुरोध पर ध्यान नहीं दिया।

मिस सबरीन ने कई बार विरोधी पक्ष से संवाद करने का प्रयास किया लेकिन उनकी चिंता के जवाब में उन्हें कोई सहायता या धनवापसी नहीं मिली। उनसे काफी कुछ पाने के बाद मिस सबरीन ने कंज्यूमर चाणक्य से संपर्क किया। टीम कंज्यूमर चाणक्य ने उनका मामला उठाया और इसे विपरीत पक्ष तक पहुंचाने के बाद इस पर काम करना शुरू कर दिया। विपरीत पक्ष के साथ कठोर अनुवर्ती कार्रवाई करने और निरंतर संचार के बाद, हमने मिस सबरीन के लिए ऑनलाइन समाधान प्राप्त किया, जिसमें विपरीत पक्ष ने उनकी पूरी राशि 2,999/- रुपए वापस कर दी।

टीम, कंज्यूमर चाणक्य और एजेंट ओवरसीज एजुकेशन प्राइवेट लिमिटेड मिस सबरीन के हम पर निर्विवाद विश्वास के लिए आभारी हैं।

कंज्यूमर चाणक्य, एक संगठन के रूप में, उपभोक्ता शिकायतों और संचार मुद्दों से निपटता है; हालाँकि, हम मामले के नतीजे या सफलता के संबंध में बड़े वादे या प्रतिबद्धता नहीं करते हैं क्योंकि यह हर मामले में भिन्न होता है। हम सफल हैं क्योंकि हमारे पास एक सिद्ध ट्रैक रिकॉर्ड, एक अनुभवी कानूनी टीम और इसी तरह के मामलों पर काम करने का पिछला अनुभव है, जो सभी उपभोक्ता मामलों के समाधान में योगदान करते हैं।

Consumer Chanakya

है तो मुमकिन है

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