Defective iPhone 12 Pro Max Replaced With A New iPhone For Mr Kenil From Apple Inc. & Unicorn Infosolution Pvt. Ltd

This is the story of Mr Kenil, who purchased an iPhone 12 Pro Max from Unicorn Infosolution Pvt. Ltd. Mr Kenil began experiencing issues such as screen blanking while using the phone, battery draining issues, cellular issues, i.e., voice issues while communicating in both incoming and outgoing calls many months after obtaining the iPhone. When things got out of hand, Mr Kenil called customer service at their toll-free number. The customer assistant of the opposing party directed Mr Kenil and told him to modify several settings, which Mr Kenil did, but there was no improvement.

Then Mr Kenil contacted customer service again, and the second time they advised him to visit the store, which Mr Kenil did as instructed. When Mr Kenil arrived at the store and informed them of his problem, they checked Mr Kenil’s device and then told him that everything was fine with the device. However, during the talk with the store staff, when he was told that everything was well with the device, Mr Kenil’s iPhone screen went black, and the representative of the store advised Mr Kenil to contact Apple support.

Mr Kenil did the same thing; he went to the Apple store, and they advised him to bring his iPhone in so that they could look into the problem. Mr Kenil patiently waited for roughly 10-12 days, and when he arrived at the Apple shop, they instructed him to submit all documentation pertaining to his entire issue, which was challenging for Mr Kenil, but he did so and submitted everything as requested.

Then they urged Mr Kenil to submit his iPhone to them again, which he did, and a little time later they called to inform him that he could pick up his iPhone and his problem was resolved. Mr Kenil took out his iPhone, but hehe faced the same issue which he is facing earlier. 

Then, being extremely dissatisfied and agitated, Mr Kenil approached Consumer Chanakya. The team at Consumer Chanakya took his case and began working on it, and after several follow-ups and numerous rigorous communications, we were able to resolve the matter for Mr Kenil by providing him with a new iPhone in place of the defective one.

Consumer Chanakya thanks Mr Kenil for his trust, as well as Apple Inc. and Unicorn Infosolution Pvt. Ltd. for their assistance.

As an organisation Consumer Chanakya, we work on consumer complaints and communication-related issues; however, we do not make lofty promises or commitments about the outcome or success of the matter because it varies from case to case. We succeed because we have a proven track record, an experienced legal team, and previous experience working on similar cases, all of which contribute to the resolution of the consumer matter.

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यह मिस्टर केनिल की कहानी है, जिन्होंने यूनिकॉर्न इंफोसल्यूशन प्राइवेट लिमिटेड से आईफोन 12 प्रो मैक्स खरीदा। लिमिटेड श्री केनिल ने आईफोन प्राप्त करने के कई महीनों बाद फोन का उपयोग करते समय स्क्रीन ब्लैंकिंग, बैटरी ड्रेनिंग इश्यू, सेल्युलर इश्यू, यानी इनकमिंग और आउटगोइंग कॉल दोनों में संचार करते समय वॉयस इश्यू जैसे मुद्दों का अनुभव करना शुरू किया। जब चीजें हाथ से निकल गईं, श्री केनील ने ग्राहक सेवा को उनके टोल-फ्री नंबर पर कॉल किया। विरोधी पक्ष के ग्राहक सहायक ने श्री केनिल को निर्देशित किया और उन्हें कई सेटिंग्स को संशोधित करने के लिए कहा, जो श्री केनिल ने किया, लेकिन कोई सुधार नहीं हुआ।

फिर श्री केनिल ने फिर से ग्राहक सेवा से संपर्क किया, और दूसरी बार उन्होंने उसे स्टोर पर जाने की सलाह दी, जिसे श्री केनिल ने निर्देश के अनुसार किया। जब मिस्टर केनिल स्टोर पर पहुंचे और उन्हें अपनी समस्या के बारे में बताया, तो उन्होंने मिस्टर केनिल के डिवाइस की जांच की और फिर उन्हें बताया कि डिवाइस में सब कुछ ठीक है। हालांकि, स्टोर के कर्मचारियों के साथ बातचीत के दौरान, जब उन्हें बताया गया कि डिवाइस के साथ सब कुछ ठीक है, मिस्टर केनिल के आईफोन की स्क्रीन काली हो गई, और स्टोर के प्रतिनिधि ने श्री केनिल को एप्पल सपोर्ट से संपर्क करने की सलाह दी।

मिस्टर केनील ने भी ऐसा ही किया; वह एप्पल स्टोर गया, और उन्होंने उसे अपना आईफोन लाने की सलाह दी ताकि वे समस्या की जांच कर सकें। श्री केनील ने लगभग 10-12 दिनों तक धैर्यपूर्वक प्रतीक्षा की, और जब वे एप्पल की दुकान पर पहुंचे, तो उन्होंने उन्हें अपने पूरे मुद्दे से संबंधित सभी दस्तावेज जमा करने का निर्देश दिया, जो श्री केनील के लिए चुनौतीपूर्ण था, लेकिन उन्होंने ऐसा किया और अनुरोध के अनुसार सब कुछ जमा कर दिया।

फिर उन्होंने मिस्टर केनिल से अपना आईफोन फिर से जमा करने का आग्रह किया, जो उन्होंने किया, और थोड़ी देर बाद उन्होंने उन्हें यह सूचित करने के लिए फोन किया कि वह अपना आईफोन उठा सकते हैं और उनकी समस्या का समाधान हो गया। मिस्टर केनिल ने अपना आईफोन निकाल लिया, लेकिन उन्हें उसी समस्या का सामना करना पड़ा जिसका सामना वह पहले कर रहे थे।

फिर, बेहद असंतुष्ट और उत्तेजित होकर, श्री केनील ने उपभोक्ता चाणक्य से संपर्क किया। कंज्यूमर चाणक्य की टीम ने उनका मामला लिया और उस पर काम करना शुरू कर दिया, और कई अनुवर्ती और कई कठोर संचार के बाद, हम श्री केनिल के लिए दोषपूर्ण के स्थान पर एक नया आईफोन प्रदान करके मामले को सुलझाने में सक्षम थे।

उपभोक्ता चाणक्य ने श्री केनिल को उनके भरोसे के लिए धन्यवाद दिया, साथ ही साथ एप्पल इंक. और यूनिकॉर्न इन्फोसॉल्युशन प्रा. लिमिटेड उनकी सहायता के लिए।

एक उपभोक्ता चाणक्य संस्था के रूप में, हम उपभोक्ता शिकायतों और संचार संबंधी मुद्दों पर काम करते हैं; हालाँकि, हम मामले के परिणाम या सफलता के बारे में बड़े-बड़े वादे या प्रतिबद्धता नहीं करते हैं क्योंकि यह अलग-अलग मामलों में भिन्न होता है। हम सफल हैं क्योंकि हमारे पास एक सिद्ध ट्रैक रिकॉर्ड, एक अनुभवी कानूनी टीम और समान मामलों पर काम करने का पिछला अनुभव है, जो सभी उपभोक्ता मामले के समाधान में योगदान करते हैं।

Consumer Chanakya

है तो मुमकिन है

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